Για τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη


Ενάντια στην παραπληροφόρηση !


Πριν λίγες ημέρες παρουσιάστηκε ο αγωγός Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης.

Η αυστηρή τήρηση των περιβαλλοντικών όρων προκειμένου να υλοποιηθεί ένα ενεργειακό έργο μεγάλης κλίμακας το οποίο θα συνιστά και πρότυπο περιβαλλοντικής ευθύνης, επικράτησε ως δέσμευση της Trans-Balkan Pipeline, κατασκευάστριας εταιρείας του πετρελαιαγωγού, στη πρώτη επίσημη παρουσίαση του έργου που έγινε στην Αλεξανδρούπολη.

Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα του Ελληνικού Τμήματος του έργου, κ. Χρήστο Δήμα έχουν δοθεί οδηγίες από τις τρεις κυβερνήσεις που συμμετέχουν στο έργο και οι συμφωνίες που επετεύχθησαν θα αποτελέσουν και νόμους του κράτους.

Μάλιστα οι μελέτες για το έργο έχουν ήδη ξεκινήσει και αναμένεται να ολοκληρωθούν το καλοκαίρι του 2009, ενώ θα ακολουθήσουν η έκδοση αδειών, η διαδικασία της χρηματοδότησης και τέλος η έναρξη των εργασιών.

Ο αγωγός θα είναι υπόγειος μήκους διακοσίων ογδόντα χιλιομέτρων (εκ των οποίων περίπου τα 135 χιλιόμετρα επί ελληνικού εδάφους), ο οποίος, θα κατασκευαστεί και θα λειτουργήσει με τις πλέον σύγχρονες τεχνολογικές μεθόδους και σε συνθήκες προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος, με εφαρμογή της ελληνικής και κοινοτικής νομοθεσίας, που είναι οι πλέον αυστηρές σε ολόκληρο τον κόσμο.

Καλώς εχόντων των πραγμάτων, μέσα στο 2011, θα αρχίσει να ρέει πετρέλαιο στον αγωγό. Μέσα στους επόμενους μήνες, η διεθνής εταιρεία που ελέγχει τον αγωγό θα ιδρύσει υποκαταστήματα στη Βουλγαρία και στην Ελλάδα.

Ο αγωγός θα έχει δυναμικότητα μεταφοράς τουλάχιστον 35 εκατ. τόνων πετρελαίου ετησίως με δυνατότητα επέκτασης της δυναμικότητας σε δεύτερο στάδιο. Η διάμετρος του αγωγού θα είναι περίπου ένα μέτρο.

Στο Μπουργκάς, οι δεξαμενές αποθήκευσης θα έχουν συνολική χωρητικότητα περίπου 500.000 κυβικά μέτρα και οι θαλάσσιες εγκαταστάσεις θα αποτελούνται από δύο προβλήτες και δύο αποβάθρες πρόσδεσης για πλοία.

Στην Αλεξανδρούπολη, η συνολική χωρητικότητα των δεξαμενών θα είναι γύρω στα 700.000 κυβικά μέτρα και οι θαλάσσιες εγκαταστάσεις θα αποτελούνται από δύο αποβάθρες.

Τα άμεσα και έμμεσα οφέλη από την κατασκευή του αγωγού για το νομό Έβρου και τη Θράκη είναι ιδιαίτερα σημαντικά.

Το έργο αυτό θα τονώσει την απασχόληση, θα προσελκύσει επενδύσεις και θα αλλάξει τα επόμενα χρόνια όλη την αναπτυξιακή εικόνα της Δυτικής Θράκης και ειδικότερα του Έβρου.

Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι κατά την κατασκευαστική περίοδο θα δημιουργηθούν περισσότερες από πεντακόσιες θέσεις εργασίας, ενώ κατά τη φάση λειτουργίας του έργου θα δημιουργηθούν περίπου διακόσιες πενήντα θέσεις εργασίας.

Τα ετήσια έσοδα διέλευσης που θα εισπράττει η χώρα μας θα αποδίδονται στην περιοχή, εκ των οποίων το κύριο μέρος θα αφορά το νομό Έβρου, και τα υπόλοιπα τους νομούς Ροδόπης και Ξάνθης, έτσι ώστε τα οφέλη να διαχέονται σε όλη τη Θράκη και τους κατοίκους της.

Η εταιρεία προγραμματίζει εποικοδομητική συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες και τις κεντρικές αρχές σε μόνιμη και ανοικτή βάση και φροντίζει για τις ευκαιρίες απασχόλησης των ντόπιων και γενικά την υποστήριξη των τοπικών οικονομιών.

Συγχρόνως η Περιβαλλοντική ομάδα της Trans-Balkan Pipeline BV δεσμεύτηκε για τη συμμόρφωσή της εταιρείας με τα υψηλότερα διεθνή πρότυπα για την Υγεία, την Ασφάλεια και το Περιβάλλον.

Παράλληλα υποσχέθηκε την συνεργασία της εταιρείας με τους εκπροσώπους των περιβαλλοντικών οργανώσεων της περιοχής.

Σε ότι αφορά το διυλιστήριο που ακούστηκε από διάφορες πλευρές αυτό που μπορώ να αναφέρω είναι ότι δεν υπάρχει ούτε στους σκοπούς ούτε στα έγγραφα ούτε στο καταστατικό ούτε στη συμφωνία των μετόχων καμία αναφορά για διυλιστήριο.

Όλα αυτά τα αναφέρω ενάντια στην κάθε είδους παραπληροφόρηση και προπαγάνδα (έχω αναφερθεί επανειλημμένα από πού πηγάζει και μέσω ποιων εκδηλώνεται), που λαμβάνει χώρα το τελευταίο διάστημα.

Ο συγκεκριμένος αγωγός είναι πρωταρχικής σημασίας για τη χώρα μας αλλά και την οικονομική ανάταση και ασφάλεια της Θράκης και….. θα γίνει !!

Ας αποτινάξουν λοιπόν οι Θρακιώτες πατριώτες μας τα διάφορα κέντρα παραπληροφόρησης και προπαγάνδας που τείνουν ύπουλα να τους …αγκαλιάσουν.

Πηγή:http://politis-gr.blogspot.com/